Jak vytisknout perfektní plakát?

tisk

Chystáte sousedskou slavnost, chcete lidi ve vašem městě upozornit na slevovou akci, kterou ve svém obchodě připravujete, či pořádáte koncert nebo divadelní představení, na které zvete fanoušky kultury z širokého okolí? Pak je plakát tou nejlepší možností, jak to vykřičet do světa. Plakát se totiž jednoduše dostane ke všem věkovým, genderovým i sociálním skupinám, na než cílíte.

Jen těžko bychom hledali obor podnikání, v němž by plakát potenciálně nefungoval jako skvělá reklama. Jak ale takový plakát vytvořit, aby efektivně zapůsobil, zanechal v lidech, kteří si jej přečtou, dojem a splnil svůj účel? Pojďte se s námi podívat na to, jaké možnosti máte, rozhodnete-li se přilákat zákazníky prostřednictvím právě tohoto prostředku.

Na výběr máte z mnoha možností tisku

Profesionální tiskárny v kategorii plakátů nabízejí tisk nejčastěji od formátu A3, přes Béčkové formáty, až po velikost XXL, jejíž rozměry přesahují metr. Výjimkou ale kupříkladu nejsou ani podlouhlé formáty zvané šerpa. V závislosti na požadované kvalitě a tvrdosti papíru si pro jednostranně potištěný plakát můžete vybírat z gramáží od 90 do 350 g/m2. Čím vyšší gramáž, tím lepší je kvalita papíru, a tedy i vytištěného plakátu.

Povrchová úprava významně prodlouží životnost plakátu

U papírů s vyšší gramáží, tedy zhruba od 170 g/m2 výše, je také možné nechat plakát ošetřit ochrannou povrchovou úpravou. Díky této vrstvě si plakát uchová své jasné barvy a ostrost podstatně déle. Matná či lesklá folie, ale i ochranný UV lak totiž zmírňují vlivy počasí a pomáhají tak předcházet blednutí plakátu. Zejména pro plakáty umisťované do nezastřešených prostor jde o ideální řešení.

Obsáhlost sdělení dokáže zaujmout, ale i odradit

Plakát patří mezi reklamní nástroje, které by měly zaujmout a zůstat v hlavě kolemjdoucích dost dlouho na to, aby se rozhodli o jejich obsahu alespoň uvažovat. Z tohoto důvodu byste se měli omezit pouze na ty zcela nezbytné informace a položky, které na své plakáty hodláte umístit.

Nezapomeňte ani na logo vaší společnosti, které s vámi lidé mají spojené. Vyhněte se však zdlouhavému výpisu nepotřebných detailů. To je v rámci plakátů nežádoucí a kontraproduktivní.

Nestyďte se využít pomoci specialistů

V dnešní době, kdy jsou povolené i nepovolené reklamní plochy zaplavovány denně novou várkou nevkusných a nudných plakátů, se musíte odlišovat, pokud chcete uspět. Zejména ve velkých městech už totiž o plakát většina lidí ani nezavadí okem. Důvodem je to, že drtivá většina těchto plakátů je tvořena amatéry, protože chce inzerující firma ušetřit.

Jenže pokud nemáte schopnosti zkušeného grafika a copywritera, je velká šance, že váš výtvor bude mít minimální efekt. Ve finále tedy nejen, že neušetříte, ale naopak vyhodíte oknem peníze za nefunkční nepoutavou reklamu. Proto, chcete-li, aby vám plakáty přivedly nové zákazníky, nebo třeba návštěvníky na vámi pořádanou akci, neváhejte zvolit nejen profesionální tiskárnu, ale také využít služeb odborníků v oblasti marketingu.

gdpr

susenky

 

Magazinx.cz